Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E73m35i96l 45N58o80v66á80k 1408124510476

Celý článek bych nazval spíše Demagogický paskvil.

+2/−1
12.2.2014 14:43

P36e16t13r 53P21o12s67p69i45s72i21l 4343280935743

Nejvtipnější je, když ta demagogie, teda pardon- "sociálně konstruktivní přístup", je už v teoretickém (ideologickém) východisku pro tento výtvor :-)

+1/0
12.2.2014 19:35

M56a18r84t25i53n 49K73a64v61k39a 4756311952262

Pane Bože.....jsem rád, že slunce svítí i na ty jimž nebylo dáno

+1/0
12.2.2014 11:07

B44l93a21n20k18a 35B88l60a75ž27k98o66v70á 3899114236

bla bla bla...

+4/0
12.2.2014 1:30

P71a26v63e16l 19M71a54c86h 7962966620518

Nevim, jestli  jenomnechcete videt, co se deje ve svete nebo jesli mate nejaky jiny duvod kvulikteremu pisete vasi analyzu jak ji pisete. Kdyz clovek nevidi, co se kolem nej deje a jakou mirou se rozrustajikampane muslimu jejichz cilem jsou radicalni zmeny v zivote bezvercu,  tak se nezlobte, ze mam pochyby o vasi nezaujatosti.  Bez nadsazky se da rici, ze nejmene v 80%valecnych konfliktu v dnesnim svete bojuji zastanci radicalniho  islamu uzce spojeneho s Muslimskym Bratrstvim. 

Analyza prace jinych autoru  je jiste dobra vec, ale jen v pripade, kdyz jeta analyza postavena na dobrych zakladech. Kdyz si promitnete, jak se radikalni islam rozrostl do obrovskychrozmeru po cele zemekouli  za poslednich60 let, tak se  clovek musi zamyslet, procse tomu tak stalo. Po precteni praci zakladetelu MuslimskehoBratrstvi  a jejich pokracovatelu auvedomite  si, ze v muslimskych zemich jejichstoupenci  jak nam ukazali volby v Egyptea i v jinych muslimskych zemich  representuji asi 50 procent populace uvedomite  si, ze toto nabozensko/politicke hnuti ma nejen velice hrozive cile, ale take obrovske zazemi a podporu.  Jejich snaha rozsirit Sarija Zakon vsude po svete jeneoddiskutovatelna.  Jen sepodivejte, co se dnes deje v Afganistanu, Pakistanu, Iraku,  Somalii, Jemenu, Egyptu atd atd. To, ze zlehcujete prirovnani toho, co se deje dnes a co se delo ve 30letech je jen dukazem vasi neochoty  videt svet jaky bohuzel je.  Faktem je to, ze hrozive procento muslimupodporuje zavedeni Sarija Zakonu po celem svete a bohuzel ti, kteri s timnesouhlasi  se s obavy o jejich vlastni zivota zivoty jejich rodin  nestavi islamistumna odpor.  Jiste neni spravne si myslet,ze jsou vsichni muslimove zastanci  Sarija Zakonu. Stejne tak neni spravne si myslet, ze to , co se deje je zalezitostinekolika jedincu.  Dovolim si tvrdit, ze techkteri schvaluji Sarija Zakon je vic nez tech, kteri ho nechteji.  A staci tak malo, jen ze rozhlednout azamyslet.

+3/−1
12.2.2014 0:20
Foto

L50u23b45o80š 70Z52á10l77o98m 9247207689848

Vzhledem k tomu, že už nadpis článku je špatně, není potřeba číst dál, a lze článek označit za hloupost jen na základě jeho nadpisu. A to proto, že předpokládá existenci jakési islamofobie. Fobie je iracionální strach, tedy něco automatického, vyvolaného na základě neznalosti, a pocitu nebezpečí. Jenomže u Islámu přece víme, co je na něm špatně! Jsme schopni naprosto racionálně rozpoznat, že je to barbarská, středověká ideologie, která v principu nenávidí člověka, pošlapává jeho důstojnost a neguje všechna jeho přirozená práva. Vidíme to, a jsme schopni na tomto základě Islám odsoudit a odmítnout. Tedy žádná fobie, ale racionální ohodnocení. !

+6/−2
11.2.2014 23:15
Foto

M95i41r66o25s86l78a83v 62L47i67b58i66c89h17e72r 5483346237205

Islamofobie je v tomto případě označení nějakého diskurzu (ve focaultovském smyslu), či způsobu přemýšlení o islámu; nikde netvrdím, že má jít o nějakou nemoc (fobii v lékařském smyslu). A v článku dokonce přímo píšu, že islamofobie netěží z úplné neznalosti islámu. Rovněž nepopírám, že "islamofobové" používají racionální argumentaci (racionální ale ještě neznamená validní). Samotný pojem "islamofobie" se vám z etymologického hlediska nemusí líbit, ale to vcelku irelevantní, klidně si můžete vymyslet přiléhavější pojem - na existenci pojmenovaného to nic nezmění.

Termín antisemitismus taktéž sugeruje, že jde o jakýsi odpor vůči mluvčím semitských jazyků, ačkoli víme, že ve skutečnosti jde o předsudečný postoj k Židům. Když tedy správně namítnu, že pojem "antisemitismus" je zavádějící, popřu tím zároveň, že něco takového existuje?

A mezi náma - hloupost vidím především v tom, pokud zavrhnete nějaký text jen proto, že užívá určitý pojem, aniž byste se obtěžoval zjistit, jak je v něm tento pojem chápán a co vlastně označuje.

+2/−2
12.2.2014 1:28

E71m47i19l 62N81o27v95á27k 1888324240576

Samotní slovo islamofobie je diskurz Vás "intelektuálů";-)

0/0
12.2.2014 14:44

T16o94m30á22š 40B86l70a20h27o78š 6876137555860

Islámofobie .... to je něco jako Nacismfobie, že ?

+7/0
11.2.2014 23:01

P24e79t45r 37P38o73s10p98i95s47i86l 4783840975903

Islamofobie je účelová nálepka, kterou zde autor účelově "zkoumá" za pomoci účelové metody "kritické diskursivní analýzy" Přičemž všechny účely jsou stejné a vycházejí teorií  kulturního relativismu a v praxi pro prosazování multikulturalismu a souvisejících ideologických postojů včetně právě apologie islámu a naopak boje proti té tzv. islamofobii. A kruh se nám uzavírá.;-)

+4/0
11.2.2014 23:27

R61a93d39i33m 19B51i71t69t94n42e61r 6631133929924

Jsem islamofob, náckofob a komunistofob.Za takové onálepkování se nemusím stydět.

+6/0
11.2.2014 23:45

P58e16t17r 94P13o25s81p60i93s49i56l 4163970825343

Jistě, právě proto, že to je nálepka pro odpůrce zmíněných ideologií a nic jiného než ten odpor nevyjadřuje, přestože se multikulturalisté a podobní tak snaží k tomu nějaký další význam přiřadit.

+2/0
12.2.2014 0:02

R60a11d71i28m 65B83i58t78t45n44e51r 6201493949764

Svatá pravda.

+1/0
12.2.2014 2:04

O20t96t16o 12N87o80v70a89k 8940748796439

Vsude kde vyroste mesita zacina kvest islamismus, tedy nebezpecny islam.

Humaniste radi rikaji, ze ne vsichni muslimove jsou spatni, no pak nevim, proc si vybrali viru, kde vetsi cast textu oslavuje nenavist.

Kazdopadne zde skupinove sdilime jeden zajimavy nazor, vychazeji s faktu nebezpecnosti islamu.

Islam je treba jakozto nabozenstvi v CR zakazat, nesmi mit tedy zadnou modlitebnu, nesmi se verejne sirit, zadna literatura nic.

Islam tedy zustane jen v rodinach, nebude se mimo ni sirit a zustane mozna mirumilovny, nebo minimalne bude mene pravych islamistu.

Muslimove by s tim nemeli mit problem, nebot tento princip znaji ze svych zemich, kde je pod tresty smrti zakazano sirit jine nabozenstvi/ideologii, nez islam, tedy by jim to nemelo delat zadny problem. Tohle je jedine reseni, jak uchranit jejich zivoty, nebot Evropane nejsou krestane jako Koptove, kteri se enchaji vymlatit a jen se modli, Evropane jsou krveziznivi krestane, kteri uctivaji fakt, ze holy zivot si musi branit silou  ... a historie nas uci, ze max do 120let usporadaji na jinoverce, nebo zemske skudce genocidu a pak bude pozde se ptat, kdo je kdo, proste jim oznaci vchody a kdyz najdou koran, vyvrazdi celou rodinu, nebo snad neveri v opakujici se historie a presne tohoto scenare se ja osobne bojim, myslim, ze by tim trpelo mnoho lidi, kteri nejsou nebezpecni, jen svoji hlouposti podporuji islamismus, ktery si dlouhodobe nechaji evropane libit. A tedy je v jejich vlastnim zajmu bud konverze ke krestanstvi, nebo nesirit islam souhlasit s jeho zakazanim a nemoznosti jej sirit, stejne jako neonacizmus. Tim se zachrani jejich zivoty a budeme zde zit v miru. Historie se totiz vzdy opakuje, pokud nekdo dela neustale ty same chyby, stejne chyby, stejne dusledky a je treba jim zabranit tak nejak humanne, protoze uz je 21stol a lide uz by meli mit rozum. EU

+5/0
11.2.2014 22:21

O45t82t62o 45N72o86v69a80k 8590908836369

Oprava: ktery si dlouhodobe *nechaji* evropane libit.

NENECHAJI.

0/0
11.2.2014 22:23

O19t98t36o 71N59o60v14a41k 8640268396589

Pozn: Jinoverce jiz samozrejme neresi, resi uz je zemske skudce a realne nebezpeci. Islam temer nikdo v CR nebere jakozto viru, ale jako ideologii

+1/0
11.2.2014 22:24

O10t95t93o 53N89o21v76a52k 8850498236959

No ono je zde spise islamofilie, tedy nekriticke vnimani islamu a bagatelizovani faktu, ze chteji vyvrazdit vsechny neverici a dimuny zotrocit. Naproste nevideni faktu, statistik a pravdy. Islam bere koran velice vazne a to doslovne, stejne tak shariu a hadisy.

Temer zadny muslim nejde proti Imamum, nebot se to rovna rozsudku smrti, nebo ztrata vseho co dosud mel. Vsichni tzv. umirneni muslimove kdyz prijde svata valka se k ni bud nevyjadruji, nebo souhlas, at uz tise, nebo nahlas, zadny muslim nebojuje v zemi kafiru proti muslimum, ani islamu a neprikloni se k domorode populaci.

V CR vychazeji naprosto nenavistne navody a vyklady islamu, napr. nedavno jsem cetl navod, jak vymytit AIDS, zajimave cteni ;-)

Islam neni vira, islam je ideologie, totalitni idelogie zalozena na nabozenske nenavisti, takze rasovou a tridni nenavist nahradime nabozenskou, aha vlastne to uz uzavirame kru, to uz zde bylo ...

Kdo tyhle islmaofily plati, Rockefeller, Rotchild, JP Morgans, Goldmann Sachs, oni se vazne nestydi za valky a utrpeni ktere zpusobily, jim je i tech 90% zeme a kapitalu malo, oni chteji jeste zotrocit lidi a ziskat jeste vesti moc dalsi valkou?

Pokud tihle valcni stvaci vyvolaji dalsi valku, soufam ze lidstvo konecne vyhraje, ted asi chteji obcanskou valku, tak doufam, ze uz konecne popravi i valcne stvace a a jejich sluhy, protoze lidstvo se toci v kruhu a nejak ne a ne se z nej vymotat, vzdy doplati na hratky mocnych [>-]

+4/0
11.2.2014 22:06
Foto

V82l98a78d33i78m24í27r 28V23o78l92k87o 6530972397439

na netu online momentálně studuji kurz Critical thinking, který učí pracovat s fakty, vytvářet teorie a ty pak potvrdit, zpřesnit či zamítat. Velký důraz je vždy dán na rozlišení termínů fakta, tvrzení a názor. Vše, co není  zjištěním založeném na pozorování, experimentu nesmí být nazýváno fakty, max. věrohodné tvrzení.

Dále se zabývá důsledným rozlišováním zdrojů. Primárním zdrojům je dána priorita, sekundární jsou pečlivě srovnávány s ostatními, co do věrohodnosti, věrnosti a relevance.

Nakonec je velká pozornost upřena na logickou správnost formální logiky odvozování a vyvozování....cílem je, co nejvěrohodnější poznání reality. ...proč o tom píšu?

Celý ten slavný diskurz je v příkrém rozporu se všemi těmi zásadami...celkový dojem = totální demagogie podpořena pár cizími slovy...absentuje snaha objektivního poznání a dominuje názor nad fakty.;-)

+5/−1
11.2.2014 21:22
Foto

V70l47a77d28i53m13í44r 76V91o25l89k47o 6240402507689

mimoch...kurz je zdarma do 24.2. dostupný na coursera.org ...doporučuji. Akorát teda bohužel není česky.

+3/0
11.2.2014 21:25

J85o40s88e60f 80H80u61m49m97e20l 9455306122150

nějaká analyza psaného text a její filozofie je mně ukradená, já mám dvě otázky pro autora

1. byly dívky ochotné chodit na praxi ve vymezených prostorách - operační sály, JIP, ARO apod ve sterilních, předepsaných oblecích, které se mění, kde není možné nosit nějaký šátek

2. byly dívky ochotné na praxi ošetřovat muže, např. umývat celého, včetně rozkroku 

na konkrétní dotazy čekám konkrétní odpověď, ale pokud se autor jenom cvičí v anylyzách, je zbytečné se jím zabývat

+6/0
11.2.2014 20:54
Foto

M10i90r80o42s81l47a70v 93L51i78b63i12c41h63e34r 5783146817385

Ale celým smyslel tohoto textu opravdu bylo "procvičit se v analýzách" ;-D

Vzhledem k posouzení toho případu (nikoli k posouzení diskurzivních strategií, které užívali ti, co o něm psali) jsou vaše otázky relevantní - bohužel na ně zná málokdo; novináři se jimi nezabývali.

0/−9
11.2.2014 20:59

J33i12r23k19a 77B61r88u84n38n30e43r 4668242739857

Zdravější by bylo jít se procvičit na čerstvý vzduch.

+4/0
12.2.2014 4:22

P25a97v66e80l 57F12o96l90t87á19n 4960782494

a co takhle jít třeba někam pracovat a snažit se být přínosem pro společnost?

0/0
12.2.2014 7:50

A97r25n29o16š62t 90K78u13d85r81n13a 8799929623

Čistou vodu můžete vařit, jak budete chtít, stejně z toho polévka nikdy nebude. Na islám netřeba nenávist nebo radikalizaci, na islám bohatě postačí obyčejný selský rozum.

Každý děd by Vám řekl, co si myslí o multikultuře a sebevraždě, kterou tím Evropa (a USA) páchá. A já těm svým předkům věřím, protože díky nim jsme dnes tak daleko. To, co se chystá s pomocí relativizátorů Libicherů nemá s dobrým životem nic společného.

+11/0
11.2.2014 19:57

J42i73ř18í 21S48v38o54b47o36d22a 9325348363366

Problém je v tom, že Váš obsáhlý článek se omezuje vpodstatě na slohový rozbor článku Petra Hampla, a na to, do jaké míry je schopen či neschopen rétoricky kvalitně svůj názor obhájit a zdůvodnit.

Domnívám se, že veřejnost zajímá spíše mnohem obecnější problém, a sice, zda lze islám skutečně považovat za nebezpečnou ideologii a nebo nikoli. Pokud odpověď zní "ano", pak lze oprávněně spatřovat nebezpečí ve všem, co je s islámem spojeno, tedy i v nošení šátků, protože v tom lze pochopitelně spatřovat určitou symboliku.

Hovoříte například o "předsudečném postoji vůči muslimům a islámu". Co to ale je? Lze například považovat názor, že "islám je tradičně antisemitský" za předsudek a nebo jde spíše o historický fakt, který lze názorně doložit příklady konkrétních historických událostí nebo například citacemi z Koránu či Sunny? Pokud ano, pak nejde o předsudek.

Píšete o "exceptionalistickém vidění islámu", které považujete za hlavní rys islamofobie.

Všeobecně se ženy dožívají vyššího věku než muži. Jedinou výjimku tvoří některé muslimské země, kde se ženy naopak dožívají nižšího věku. Lze tuto výjimku ze statistického pravidla považovat za přímý důsledek postavení ženy v islámu?

Korán je muslimy chápán jako neměnný a věčný Zákon, který byl přímo vysloven Bohem prostřednictvím Proroka. Bůh v této knize jednoznačně říká, že "dává přednost jedněm z vás před druhými" (mužům před ženami) a mužům nařizuje, aby své neposlušné ženy bili a vykazovali jim místo na spaní. Lze očkávat, že tento Zákon bude mít dalekosáhlé důsledky na stav lidské společnosti v islámských komunitách? A nebo jde o pouhý předsudek a uvedený islámský Zákon nemá vážnější dopad? Právě takové zhodnocení bych očekával od lidí, kteří mají schopnosti zabývat se problémem islámu (případně islamofobie) hlouběji - tedy právě například od Vás. Uvedl jste, že po Vás není nárokováno kritérium objektivity. Můžete tedy v tom případě jasně uvést, zda se cítíte být spíše kritikem islámu nebo jeho apologetem?

+8/0
11.2.2014 19:22
Foto

M20i34r98o80s82l49a86v 23L10i36b14i32c93h82e38r 5253636107645

1) Můj článek se věnuje tomu, jak jsou v konkrétním článku Petra Hampla reprezentováni sociální aktéři, s tímto záměrem a byl psán a žádné další ambice neměl.

2) Názor, že islám je "tradičně" (= inherentně) antisemitský, bych především rozporoval jako nepravdivý, viz http://libicher.blog.idnes.cz/c/177162/Ditka-Izraele-v-krajich-Allahovych.html   Oddělení předsudečných a odůvodněných postojů je vždycky problematické; záleží především na tom, jak si je jejich původce dokáže odůvodnit. 

3) Možná tu "výjimku ze statistického pravidla" islámem vysvětlit lze, ale to je otázka pro podrobnější výzkum. 

4) Co se zákonů ze svatých knih týče, tak osobně bych jejich vliv příliš nepřeceňoval - žité náboženství nedělají svaté texty, ale sociálně-kulturní praxe jejich vyznavačů. A tu ovlivňuje spousta jiných faktorů. Stačí se ostatně podívat na Židy, kteří (tedy ti ortodoxní) také považují Tóru za přímé slovo Boží.

5) Uvedl jsem, že kritérium objektivity si nenárokuje samotná CDA - předpokládá se totiž, že výzkumník v sociálních vědách se nikdy nedokáže plně odpoutat od vlastních názorů, hodnot společnosti, ve které žije apd. - vždy je propojen s tím, co sám zkoumá. U klasické CDA se navíc počítá se solidárním přístupem k sociální skupině, jejichž znevýhodnění je legitimizováno. To ale v praxi znamená hlavně to, že výsledek analýzy je závislý na osobě výzkumníka a zjištění různých lidí nemusí být zcela identická - nějaké záměrné zkreslování samozřejmě přípustné není.

6) Necítím se být ani kritikem islámu, ani apologetem. Apologetiku chápu jako obranu víry jako takové, nikoli jako oponování kritice, kterou nepovažuji za dobře podloženou.

+1/−5
11.2.2014 21:25
Foto

V49l63a27d79i97m57í49r 93V60o88l16k82o 6380642517919

pak je ovšem cda společensky bezcená a nepřínosná pomůcka užitečná zejména pro demagogy a sociální inženýry.;-D aKde je zaujatost ve jménu ideologie autora metodicky povolena, degraduje na pouhý brainwash nalakonaný zdáním seriózního zpracování

+6/0
11.2.2014 21:45

J61i81ř31í 95S52v75o29b72o80d17a 9265438713186

1. To je škoda, že jste neměl větší ambice, protože s Vašimi rétorickými schopnostmi jste se omezil na pouhé rozcupování textu a degradaci jeho autora.

2. Proti nepravdivosti názoru, že islám je tradičně antisemitský, svědčí právě samotné autentické zdroje islámu – tedy Korán a sbírka výroků Proroka. V neposlední řadě pak samotné činy Proroka, o nichž se také zmiňujete – například vyvraždění židovského medínského kmene Bení Quarajzá. Jenže Vy tuto událost relativizujete. Říkáte, že tehdy to bylo běžné, že byla taková doba, že ti lidé byli potrestáni dokonce podle židovských zákonů atp. – tedy pouze opakujete názorová klišé, která tuto událost bagatelizují nebo relativizují. Hromadná likvidace takového množství lidí nebyla běžná v žádné době – byla to děsivá událost i na tehdejší dobu. S takovým relativistickým přístupem byste klidně mohl prohlásit, že koncentrační tábory byly ve dvacátém století naprosto běžné, vždyť v nich zahynuly miliony lidí, takže koncentrační tábory byly vlastně "běžným řešením tehdejších společenských problémů". Dále o tradičním islámském antisemitismu svědčí protižidovské pogromy v celém muslimském světě, které svým rozsahem byly překonány až nacismem.

3. Tato skutečnost spíše názorným způsobem ilustruje podřadné postavení ženy v islámu.

4. Sice nechcete přeceňovat význam svatých písem, ale zároveň uvádíte, že ortodoxní židé "to dělají taky". Jenže Korán je přímým slovem Božím přímo z definice Koránu – platí to tedy pro naprosto všechny muslimy. Vliv svatých písem je zásadní, protože jde o autentický zdroj náboženství. S muslimem můžete diskutovat o platnosti a prospěšnosti tradic, ale ne o prospěšnosti a platnosti Koránu.

5. Já se spíše obávám, že Váš názor není objektivní, i když se tak snaží tvářit. Cením si více jasně vyjádřeného postoje, než špatně předstírané objektivity.

6. Být v této otázce nezávislým je téměř zázračná výjimka. Proto se dá Vašemu vyjádření těžko věřit. Vše svědčí o tom, že islámu straníte, tak proč to nepřiznat?

+1/0
13.2.2014 15:15

P20e58t32r 68P85o71s92p54i11s32i43l 4543350345923

Slušná intošká onanie. Samotný podtex spojení "kritická analýza" u této přiznané (budiž přičteno autorovi k dobru) metody jakéhosi "vědeckého multikulturalismu" ;-D, je komedií samo o sobě.  Hlavním podtextem samozřejmě je-  nepiště o muslimech a islámu ošklivě, vy oškliví islámofobové a "kritická diskurzivní analýze" je jen takový úkrok stranou od běžných metod páně Libichera při dlohodobé apologii islámu

+11/0
11.2.2014 19:20
Foto

M53i74r67o51s90l76a42v 41L13i21b73i44c53h98e89r 5413166327515

CDA není žádný vědecký multikulturalismus a na multikulturalistických myšlenkách ani nestojí. To spíš na sociálním konstruktivismu. A jak už jsem psal v úvodu, nesuďte CDA podle tohoto článku, to si spíš přečtěte něco od Teuna Van Dijka nebo Normana Fairclougha. 

Také už jsem zmínil, že článek vznikal přesně opačným způsobem, než píšete vy - zadáním byla kritická diskurzivní analýza a bylo čistě na mém výběru, jaký jev budu zkoumat a v jakých textech.

0/−8
11.2.2014 20:56

P77e57t60r 68P77o79s97p16i80s97i62l 4973490945783

Nekecej. Náhodička, že jsi zrovna aplikoval na tu islámofobii. Čistě objektivně by bylo tedy zajímavější "kritickou diskursivní analýzu" použít na standardní texty multikulturalistů při kydání hnoje na všechny ty rasisty, fašisty, xenofoby, islamofoby apod.  V podstatě tedy stačí označit je za znevýhodněnou skupinu a angažovaně si pak z reje vhodných logických, jazykových, systematických či přímo teleologických prostředků výkladu vybrat a přizpůsobit ty vhodné ke zdárnému cíli a text rozcupovat. "Zajímavost" metody by se ukázala na protikladu toho, k čemu byla stvořena resp. každopádně slouží. Ono není náhodou, že tuto metodu si tak oblíbila všemožná multikulturní sluníčka. Od antify, přes grantové aktivisty, samozřejmě po apologety islámu. Známe své papenheimské, Libichere. Samozřejmě, že se jedná o účelovou metodu "vědeckého multikulturalismu" a klidně si tomu říkej sociální konstruktivismus či jak chceš.

+3/0
11.2.2014 21:28
Foto

V36l41a57d90i80m40í76r 26V28o57l22k36o 6490542217909

je to taková manipulace a la Machiavelli v light verzi.....připomíná mi to: soudruhu ty to nevidíš v souvislostech, je třeba se na to podívat třídně, jako správný marxista bych měl být schopen pozuzovat dialekticky a zaujmout správný postoj. Grrrrr...úplně to slyším

+5/0
11.2.2014 21:54

P37e31t83r 55P45o92s16p88i71s91i69l 4613420495233

Budiž autorovi přičteno k dobru, že to napsal. "...cílem je zároveň odstranění zjištěných společenských nerovností. Od výzkumníka očekává, že se bude stavět na stranu znevýhodněné skupiny sociálních aktérů.".

+1/0
11.2.2014 22:30
Foto

V33l49a73d71i57m82í24r 51V20o11l40k41o 6200642537579

jo, taky cením, že na sebe adpoň vykecal, že o objektivitu nejde...bude to v jádru hodnej kluk;-)

+2/0
11.2.2014 22:36

P60e69t17r 35P75o64s48p43i43s35i68l 4293870705243

:-) Libicher se dlohodobě staví do špatně maskované pózy vyváženého arbitra ohledně problematiky islámu a antiislámu. Samozřejmě nakonec vždy zahučí do apologie, zvláště na FB skupině "nevadí mi české mešity", kterou "vede". Typické například je, že když tam třeba nějaká angažovaná muslimka napíše nějakou slaboduchou kravinu o krásách islámu, tak to hned podpoří resp. převede do nějaké podobně intošské úvahy, která už úplnou kravinou sice není ( alespoň ne tak prvoplánově slaboduchou jak to konvertitky k islámu "umí"), ale ten smysl a účel- vychválení islámu "pietně" zachová. U příspěvků o negativech islámu postupuje samozřejmě přesně opačně.

+2/0
11.2.2014 22:54
Foto

M83i77r44o87s86l74a82v 62L17i22b79i72c53h15e60r 5943336277435

To není náhodička, ale moje rozhodnutí :) Jelikož se v CDA pracuje se sociálním kontextem, bývá dobré zvolit si téma, jemuž dotyčný rozumí - proto jsem si vybral reprezentaci muslimů. Hamplův blog se mi zase hodil v tom ohledu, že obsahuje mnoho pasáží, které nějak popisují ty sociální aktéry (muslimy, multikulturalisty atd.)

Takže text jsem vybíral tak, aby se mi dobře analyzoval, ne abych jím něco dokazoval. Ostatně původně jsem vůbec nepočítal s jeho zveřejněním na blogu.

CDA můžete samozřejmě klidně použít i na texty multikulturalistů o rasistech. Stejně tak ji můžete použít na texty, v nichž předběžně žádnou znevýhodněnou skupinu neidentifikujete (můj pedagog se třeba optikou CDA věnoval mediálnímu obrazu demilitarizace v Kolumbii; zajímalo by mne, co je na tom podle vás multikulturalistického). 

A opět - cílem je odhalení a charakteristika užitých diskurzivních strategií, nikoli nějaké "rozcupování" textu. 

A jedná technická - CDA není fakticky vzato metoda, ale teoretických přístup, který užívá různé metody.

0/−3
11.2.2014 23:01

P18e91t35r 24P46o68s10p40i38s32i24l 4943630495863

Připouštím, že se zřejmě setkaly dvě tvé záliby. Apologie islámu a rachtání se v oceánu slova a jazyka, které lze v případě vůle a motivace ohnout, vyložit, zdůvodnit, hodnotit  atd. jakkoliv už při standardních metodách výkladu, natož při těchto "sociálně konstruktivních" orgiích. Nedivím se, že ti CDA imponuje, a jak jsem psal, nedivím se, že je tak oblíbená právě v jistých ideologických kruzích, tj. u kterých to je minimálně praxí metoda  "vědeckého multikultarilismu", pokud takovou není už v účelu svého vzniku.

+4/0
11.2.2014 23:13

R56a62d75i76m 66B82i77t16t98n22e95r 6901943389814

Zase libicherizjuješ?

+3/0
11.2.2014 23:46

L39a44d11i53s61l32a58v 63N96á29d85v44o54r39n92í27k 6264335667576

...nerozumím řeči tvého kmene....

+8/0
11.2.2014 18:45

P96a28v56e60l 60F40o84l35t11á50n 4760142114

Jak by to asi nazval pan Čtvrtníček? Další mediální mrdka?

+8/0
11.2.2014 18:44

L55a92d78i92s19l87a64v 97W98e78i56s 5790475320767

Hm, pokud "muslimky opustili" , tak to bude chtít studovat dál...

+7/0
11.2.2014 18:29
Foto

M16i93r78o67s38l79a84v 20L87i49b92i30c46h32e61r 5553526807425

Zatím spoléhám na diskutérský proofreading :)

0/−7
11.2.2014 18:44

M98i46c24h33a16l 45F11r59a96n49z 7983803231172

na co...?

+1/0
11.2.2014 22:00
Foto

V18l29a16d70i18m75í31r 69V81o89l53k26o 6660272747479

s těmi pseudovědeckými formulacemi je to spíš read proofing;-D

+2/0
11.2.2014 22:38

D33a14n97u14š33e 39K90r69a72m32o36l29i86š70o87v67á 3782237378139

Hezky česky...když já budu studovat v Iránu, tak si tam bez šátku ani nehrábnu...takže domů a studovat tam a za svoje....

+13/0
11.2.2014 17:40

K54a83r43e15l 21N38o64v33á79k 8893778838846

Bc v oboru marketingové komunikace !?

A jako výstup studia je CDA nějakého blogu. To celé zní tak trochu marťansky.

+5/0
11.2.2014 17:36
Foto

M59i26r94o82s18l82a78v 37L46i97b85i49c12h82e21r 5123846467535

CDA není výstup studia marketingových komunikací, ale seminárka pro kurz kritické analýzy diskurzu na mediálních studií :)

0/−3
11.2.2014 18:05

K88a70r92e48l 70N92o92v93á74k 8673898818536

Výstup jednoho kurzu studia !

Kdo bude na volném trhu ochoten dobrovolně platit za CD analýzy ?

+3/0
11.2.2014 18:12
Foto

M52i43r37o54s91l84a70v 39L58i75b18i85c56h64e18r 5553536307945

Nj, že jsem se radši nedal na učiliště; to bych mohl jako výstup kurzu třeba vyfrézovat ozubené kolečko, o které by se volný trh popral...

+2/−3
11.2.2014 18:48

P53a34v93e23l 66F77o34l88t25á88n 4130682554

určitě by jste mohl být pro lidstvo užitečnější

+7/0
11.2.2014 19:56



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.