Děkujeme za pochopení.
A34r19n62o78š48t 43K32u22d64r73n86a
Čistou vodu můžete vařit, jak budete chtít, stejně z toho polévka nikdy nebude. Na islám netřeba nenávist nebo radikalizaci, na islám bohatě postačí obyčejný selský rozum.
Každý děd by Vám řekl, co si myslí o multikultuře a sebevraždě, kterou tím Evropa (a USA) páchá. A já těm svým předkům věřím, protože díky nim jsme dnes tak daleko. To, co se chystá s pomocí relativizátorů Libicherů nemá s dobrým životem nic společného.
J71i86ř18í 48S84v73o45b30o76d94a
Problém je v tom, že Váš obsáhlý článek se omezuje vpodstatě na slohový rozbor článku Petra Hampla, a na to, do jaké míry je schopen či neschopen rétoricky kvalitně svůj názor obhájit a zdůvodnit.
Domnívám se, že veřejnost zajímá spíše mnohem obecnější problém, a sice, zda lze islám skutečně považovat za nebezpečnou ideologii a nebo nikoli. Pokud odpověď zní "ano", pak lze oprávněně spatřovat nebezpečí ve všem, co je s islámem spojeno, tedy i v nošení šátků, protože v tom lze pochopitelně spatřovat určitou symboliku.
Hovoříte například o "předsudečném postoji vůči muslimům a islámu". Co to ale je? Lze například považovat názor, že "islám je tradičně antisemitský" za předsudek a nebo jde spíše o historický fakt, který lze názorně doložit příklady konkrétních historických událostí nebo například citacemi z Koránu či Sunny? Pokud ano, pak nejde o předsudek.
Píšete o "exceptionalistickém vidění islámu", které považujete za hlavní rys islamofobie.
Všeobecně se ženy dožívají vyššího věku než muži. Jedinou výjimku tvoří některé muslimské země, kde se ženy naopak dožívají nižšího věku. Lze tuto výjimku ze statistického pravidla považovat za přímý důsledek postavení ženy v islámu?
Korán je muslimy chápán jako neměnný a věčný Zákon, který byl přímo vysloven Bohem prostřednictvím Proroka. Bůh v této knize jednoznačně říká, že "dává přednost jedněm z vás před druhými" (mužům před ženami) a mužům nařizuje, aby své neposlušné ženy bili a vykazovali jim místo na spaní. Lze očkávat, že tento Zákon bude mít dalekosáhlé důsledky na stav lidské společnosti v islámských komunitách? A nebo jde o pouhý předsudek a uvedený islámský Zákon nemá vážnější dopad? Právě takové zhodnocení bych očekával od lidí, kteří mají schopnosti zabývat se problémem islámu (případně islamofobie) hlouběji - tedy právě například od Vás. Uvedl jste, že po Vás není nárokováno kritérium objektivity. Můžete tedy v tom případě jasně uvést, zda se cítíte být spíše kritikem islámu nebo jeho apologetem?
M58i98r12o40s17l56a67v 25L55i13b37i93c90h92e96r
1) Můj článek se věnuje tomu, jak jsou v konkrétním článku Petra Hampla reprezentováni sociální aktéři, s tímto záměrem a byl psán a žádné další ambice neměl.
2) Názor, že islám je "tradičně" (= inherentně) antisemitský, bych především rozporoval jako nepravdivý, viz http://libicher.blog.idnes.cz/c/177162/Ditka-Izraele-v-krajich-Allahovych.html Oddělení předsudečných a odůvodněných postojů je vždycky problematické; záleží především na tom, jak si je jejich původce dokáže odůvodnit.
3) Možná tu "výjimku ze statistického pravidla" islámem vysvětlit lze, ale to je otázka pro podrobnější výzkum.
4) Co se zákonů ze svatých knih týče, tak osobně bych jejich vliv příliš nepřeceňoval - žité náboženství nedělají svaté texty, ale sociálně-kulturní praxe jejich vyznavačů. A tu ovlivňuje spousta jiných faktorů. Stačí se ostatně podívat na Židy, kteří (tedy ti ortodoxní) také považují Tóru za přímé slovo Boží.
5) Uvedl jsem, že kritérium objektivity si nenárokuje samotná CDA - předpokládá se totiž, že výzkumník v sociálních vědách se nikdy nedokáže plně odpoutat od vlastních názorů, hodnot společnosti, ve které žije apd. - vždy je propojen s tím, co sám zkoumá. U klasické CDA se navíc počítá se solidárním přístupem k sociální skupině, jejichž znevýhodnění je legitimizováno. To ale v praxi znamená hlavně to, že výsledek analýzy je závislý na osobě výzkumníka a zjištění různých lidí nemusí být zcela identická - nějaké záměrné zkreslování samozřejmě přípustné není.
6) Necítím se být ani kritikem islámu, ani apologetem. Apologetiku chápu jako obranu víry jako takové, nikoli jako oponování kritice, kterou nepovažuji za dobře podloženou.
P89e11t90r 14P51o22s27p72i74s49i43l
Slušná intošká onanie. Samotný podtex spojení "kritická analýza" u této přiznané (budiž přičteno autorovi k dobru) metody jakéhosi "vědeckého multikulturalismu" , je komedií samo o sobě. Hlavním podtextem samozřejmě je- nepiště o muslimech a islámu ošklivě, vy oškliví islámofobové a "kritická diskurzivní analýze" je jen takový úkrok stranou od běžných metod páně Libichera při dlohodobé apologii islámu
M84i33r28o28s11l49a72v 77L75i19b60i48c41h86e63r
CDA není žádný vědecký multikulturalismus a na multikulturalistických myšlenkách ani nestojí. To spíš na sociálním konstruktivismu. A jak už jsem psal v úvodu, nesuďte CDA podle tohoto článku, to si spíš přečtěte něco od Teuna Van Dijka nebo Normana Fairclougha.
Také už jsem zmínil, že článek vznikal přesně opačným způsobem, než píšete vy - zadáním byla kritická diskurzivní analýza a bylo čistě na mém výběru, jaký jev budu zkoumat a v jakých textech.
L95a19d69i59s76l95a25v 51N94á71d54v26o34r81n41í35k
...nerozumím řeči tvého kmene....
P36a90v73e70l 44F96o36l12t86á30n
Jak by to asi nazval pan Čtvrtníček? Další mediální mrdka?
L22a27d86i38s62l59a27v 87W26e18i12s
Hm, pokud "muslimky opustili" , tak to bude chtít studovat dál...
M25i71r47o69s80l32a56v 55L33i47b95i43c83h34e57r
Zatím spoléhám na diskutérský proofreading :)
D66a25n29u97š81e 67K71r56a82m97o63l65i19š93o97v46á
Hezky česky...když já budu studovat v Iránu, tak si tam bez šátku ani nehrábnu...takže domů a studovat tam a za svoje....
K65a33r32e21l 28N35o10v62á74k
Bc v oboru marketingové komunikace !?
A jako výstup studia je CDA nějakého blogu. To celé zní tak trochu marťansky.
M79i55r63o81s25l82a13v 14L14i91b11i67c27h35e44r
CDA není výstup studia marketingových komunikací, ale seminárka pro kurz kritické analýzy diskurzu na mediálních studií :)
M52i24l63o71š 27D65v46o60ř34á11č40e20k
Neni nad to, kdyz se pro jine, zdrave uvazujici, pomerne jasna a srozumitelna vec o nula neznamych popise soustavou rovnic o X neznamych s prilozenym Y strankovym popisem reseni. Pak samozrejme, pri jiste sikovnosti toho, kdo soustavu rovnic vytvoril, vychazi pri vypoctu nezname podle jeho predstav a potreb.
M60i22r38o41s24l65a33v 12L22i18b73i66c24h60e61r
Přirozený jazyk ale není jako soustava rovnic. Velká část sdělení vždycky zůstává skryta "mezi řádky".
M12i96r77o47s97l87a68v 13J70a38h45o18d42a
mám dotaz pro příznivce TOP 09, je islamofobie, neochota tolerovat porušování evropských zákonů?
- Počet článků 59
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2073x
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- G. Fuller: World Without Islam
- S. Arslan: Cinema in Turkey - A New Critical History
- B. Lewis: Dějiny Blízkého východu
- P. Barša: Politická teorie multikulturalismu